среда, 31 января 2018 г.

Урок з екології 11 клас. Забруднення види забруднень.

Урок з екології 11 клас.
Забруднення. Види забруднення.
Мета: ознайомити учнів з джерелами забруднення, їх видами і впливами на організм людини. Залучити до самостійного вирішення навчально-екологічних завдань. Виховувати любов до природи, працелюбність, сприяти розвитку вміння долати погані звички, сприяти формуванню пізнавального інтересу.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Повідомлення результатів практичної роботи.
2. Обговорення з дітьми домашнього завдання "Сміття вдома" (із Зеленого пакету)
3. Асоціативний кущ "Забруднення"
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань.
Цікаві факти про відходи.
·        Кожного року в містах і селах України накопичується близько 1 млд.тонн твердих відходів, з яких 10% використовуються як вторинні ресурси. Більшість відходів потрапляють на звалища, терикони, які нині займають площу 160 тис.га.
·        На кожного мешканця Києва на рік припадає приблизно 100 відер або 180-220 кг твердих побутових відходів. За рік у місті утворюється близько 800 тис. тонн сміття.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Опрацювати підручник на с.34 [1]. Виписати визначення забруднення та його види.
     Забруднення – привнесення надмірної кількості хімічних елементів та їх сполук у природне середовище.
     Види забруднень:
1)механічне (тверді тіла)
2) хімічне (хімічні сполуки)
3) фізичне (теплове, радіаційне )
4) біологічне (віруси, бактерії)

2. Обговорення оповідання "Сливи за сміття" (додаток 1). Обговорити з учнями, про які якості дівчини свідчить її намагання зменшити кількість сміття, що залишають за собою люди.

ІV. Узагальнення і перевірка знань.
·        Подивитися відео про сміттєзвалище. Пояснити, що це місце є важливою, хоч і не надто приємною, складовою людського життя, тому ставитися до нього треба серйозно. Записати у зошит про методи поводження із відходами, чому сміттєзвалище обноситься парканом, що відбувається із сміттєзвалищем, якщо воно переповнене.
·        Обговорити дилему «Сміття у кемпігу».[2]

Ви з родиною відпочиваєте у наметі на природі і помічаєте, як інша сім’я, що також провела вихідні у кемпінгу неподалік, збирається їхати з місця відпочинку, не прибравши сміття навколо намету. Що ви зробите?
1.     Одразу ж підійдете до них і поясните, що вони мають зібрати чвоє сміття перш, ніж їхати
2.     Дочекаєтесь, поки вони поїдуть, і тоді приберете їхнє сміття
3.     Занотуєте номери їхньої машини та повідомите міліції про їх поведінку
4.     Нічого, бо це вас не обходить
5.     Щось інше.

·        Тестування (позначте правильну відповідь)

1.     Джерело забруднення навколишнього середовища, що належить до абіотичного:
А) транспорт;     Б) с/г;     В) вулкани і гейзери;     Г) авіація.
2.     Наслідок підвищення концентрації вуглекислого газу в атмосфері:
А) ерозія грунтів;     Б) парниковий ефект;
В) повінь;                   Г) скорочення чисельності тварин
3.     Причина хімічного забруднення:
А) пестициди;                                      Б) мікроорганізми;
В) електромагнітні хвилі;                   Г) радіоактивні відходи
4.     Причина біологічного забруднення навколишнього середовища:
А) радіонукліди;                   Б) вуглекислий газ;
В) важкі метали;                   Г) патогенні мікроорганізми
5.     Причина загибелі водних організмів під час розлиття нафти:
А) швидкий розпад нафтопродуктів;
Б) обмеження обміну газами між атмосферою і водним середовищем;
В) випадіння кислотних дощів;
Г) розчинення нафти у воді.

6. Вид забруднення навколишнього середовища, внаслідок якого накопичуються сполуки Плюмбуму:
А) фізичне;     Б) хімічне;     В) біологічне;     Г) механічне.
          7.  Винесення труби, що відводить стічні води на 100м від берега у водоймище, використовується для:
А) кращого розсіювання стічних вод;
Б) зменшення викидів у водойму;
В) зниження навантаження на безпосередню прилеглу територію;     Г) підвищення економічних показників підприємства.
         8. Розташуйте джерела забруднення в порядку зростання їхнього негативного впливу на природу:
А) машинобудування;
Б) сільське господарство;
               В) автотранспорт;
               Г) легка промисловість;
                Д) електротранспорт;
                Е) хімічна промисловість.

V. Повідомлення домашнього завдання. Виставлення оцінок.
§ 9-10 (озн), с.38 №3,5, с.42 №3 (письмово)
Література.
1.Царик Л.П. Екологія: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч.закл. рівень стандарту, академічний рівень/ Л.П.Царик, П.Л.Царик.-К.: Генеза, 2011. – 96с.
2. Зелений пакет для дітей.

Додаток 1.
Сливи за сміття.
         Жив собі чоловік. Він мав будинок і садок довкола. У садку росла слива, а в будинку – син. Коли сину виповнилося 20 років, той вирішив одружитися.
         Батько замислився: «Мій син – хороший, роботящий хлопець. Треба оженити його на добрій дівчині, щоб була гарна пара. Та де ж знайти таку добру дівчину?» Довго думав батько і нарешті надумав. Він зібрав у саду сливи, завантажив їх у візок та поїхав до навколишніх сіл продавати. Він їхав, підстьобуючи коня, та кричав: «Сливи! Купуйте сливи! Продаю сливи за сміття!»
         Звідусіль збігалися жінки, дивуючись: «Це ж треба! Старий, мабуть, з глузду з’їхав, продає сливи за сміття». Тож жінки, дівчата, молоді дружини кинулись прибирати у свої домівках. Вони старалися назбирати якомога більше сміття, щоб отримати якомога більше слив. А сміття там було багато! До старого йшли жінки, несучи сміття у величезних мішках, корзинах, підгорнутих фартухах. Вони вихвалялися одна перед одною: «Дивись-но, скільки сміття я намела! Чудово, що цей дурень до нас приїхав, тепер можна обміняти своє сміття на сливи!» або «Не думай, що у мене мало сміття! Я можу ще вдвічі більше принести. Може, в хаті у мене й не багато сміття, та навкруги його повно.» одна жіночка раділа: «Якби я прибирала ще цілий рік, і о не змела б докупи все сміття воно ж так довго накопичувалось! Оце назбирала лише один мішок, бо діти захотіли слив. »
Тож чоловік брав їхнє сміття і віддавав їм сливи. Жінки сміялися, сміявся з ними і старий. Усі були задоволені. Чоловік наповнив сміттям майже весь візок і розпродав майже всі сливи.
Нарешті до нього підійшла дівчина, молода та вродлива. Вона принесла так мало сміття, що воно вмістилося в носовичок! «Мила дівчино, - мовив старий, - як мало сміття ти зібрала! Скільки ж слив я зможу тобі дати за цю жменю непотребу?» «Добродію, - відказала дівчина, - мені не шкода розлучатися із своїм сміттям, я просто не знаю, де його взяти. В нашій хаті сміття немає. Те, що  я принесла, дали мені сусіди за допомогу у прибиранні їх домівок.»
         Старий зрадів, почувши це. Він зрозумів, що дівчина охайна та працьовита, коли не змогла знайти у себе в хаті навіть дрібку сміття. «Вона буде доброю дружиною моєму синові», -подумав батько.
         Він посадив дівчину у візок та й поїхав до рідного села. Як повернулися, зіграли весілля – батько оженив сина на вродливій дівчині і ніколи про це не шкодував.

Комментариев нет:

Отправить комментарий